Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Opis Zgodnie z art. 35 ustawy, organ gminy, właściwy ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje osoba zameldowana, wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu tego właściciela lub podmiotu, decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się. Akty prawne: : ustawa z dnia 24.09.2010 r. Ewidencja ludności (Dz.U.2018 r. poz. 1382), ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096, z późn. zm.)
Miejsce Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych
pokój nr 4 - ewidencja ludności
Informacja Tel: 32 3256811
fax: 32 3256809
Wymagane dokumenty 1. Wniosek o wymeldowanie z miejsca pobytu stałego
2. Umowa najmu lub akt własności budynku mieszkalnego (wierzytelny odpis z księgi wieczystej nieruchomości) lub w przypadku dziedziczenia - dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku lub dokument stwierdzający posiadanie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego - akt notarialny (kserokopie dokumentów)
3. Do wglądu dowód osobisty oraz oryginały dokumentów dołączonych do wniosku
Załącznik Wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego
Akt własności budynku, lokalu mieszkalnego
Opłaty 10 zł za wydanie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej
Sposób i termin załatwienia sprawy termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej - nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy;
termin ten może zostać przedłużony, jednakże organ obowiązany jest takim przypadku zawiadomić stronę o niezałatwieniu sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia (art. 35, 36 Kodeksu postępowania administracyjnego)
załatwienie sprawy poprzez wydanie decyzji w sprawie wymeldowania osoby
Tryb odwoławczy Odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Wyry w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
odwołanie składa się za pośrednictwem organu ewidencji ludności, który wydał decyzję
Uwagi Wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego może złożyć właściciel bądź właściciele posiadający tytuł prawny do budynku, lokalu mieszkalnego
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2019-01-14 14:02:22
Data utworzenia 2009-01-02
Data udostępnienia 2009-01-02 12:50:03
Osoba odpowiedzialna Alina Karwat
Udostępnił Beata Stencel-Badocha