Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące
Opis Pobytem czasowym jest przebywanie bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej miejscowości pod oznaczonym adresem lub w tej samej miejscowości, lecz pod innym adresem. Zgodnie z ustawą pobytem czasowym jest przebywanie obywatela polskiego poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad trzech miesięcy. W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu czasowego. Zameldowanie służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała. Można dokonać zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące: 1. bez równoczesnego wymeldowania się z poprzednich miejsc pobytu; 2. z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu; Zameldowanie z równoczesnym wymeldowaniem polega na dokonaniu zameldowania w miejscu nowego pobytu czasowego bez konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu czasowego w celu dokonania wymeldowania. W takim przypadku wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego następuje automatycznie natomiast osoba może równocześnie wymeldować się z miejsca pobytu stałego, jeżeli takie posiada. w formie pisemnej na formularzu ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO (do pobrania poniżej) w organie gminy, właściwym ze względu na miejsce położenia nieruchomości Czynności zameldowania może dokonać: - osoba dokonująca zameldowania - osobiście -pełnomocnik, legitymujący się pełnomocnictwem, o którym mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z późn. zm.), udzielonym przez wnioskodawcę na piśmie lub zgłoszonym do protokołu, po okazaniu w organie gminy przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu - za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Uwaga: zameldowanie w miejscu pobytu czasowego w stosunku do dzieci obywateli polskich, urodzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest dokonywane z urzędu przez kierownika urzędu stanu cywilnego sporządzającego akt urodzenia, jeżeli rodzice nie posiadają zameldowania na pobyt stały. Zameldowanie na pobyt czasowy dziecka następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu czasowego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa. W przypadku gdy rodzice dziecka nie mają żadnego adresu zameldowania, to zostaną pouczeni o konieczności dopełnienia tego obowiązku. Podstawy prawne: ustawa z dnia 24.09.2010 r. Ewidencja ludności (Dz.U.2018 r. poz. 1382) oraz rozporządzenie z dnia 13 grudnia 2017 r. Określenie wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.2017 r. poz. 2411)
Miejsce Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych
pokój nr 4 - ewidencja ludności
Wypełniony i podpisany formularz ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO należy złożyć w urzędzie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której osoba zamieszkuje najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do nowego miejsca pobytu czasowego
Informacja tel. 32 3256811
fax: 32 3256809
Wymagane dokumenty wypełniony i podpisany formularz ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO  zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby, nowego miejsca pobytu czasowego wraz z deklarowanym okresem tego pobytu oraz wskazanie adresu miejsca pobytu stałego i dotychczasowego miejsca pobytu czasowego, jeśli taki posiadał, a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
Jeżeli osoba, która dokonuje zameldowania dysponuje tytułem prawnym do lokalu - sama dokonuje potwierdzenia faktu pobytu osoby w danym lokalu,
do wglądu - dowód osobisty lub paszport osoby dokonującej zameldowania
do wglądu - dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu
Załączniki formularze do zameldowania na pobyt czasowy do pobrania w pokoju nr 4- ewidencja ludności lub poniżej
Opłaty nie podlega opłacie
Sposób i termin załatwienia sprawy w przypadku kompletu dokumentów dostarczonych przez interesanta zameldowania na pobyt czasowy dokonuje się niezwłocznie i na jego wniosek wydajemy zaświadczenie potwierdzające zameldowanie, ważne do zmiany miejsca zameldowania, jednak nie dłużej niż do daty upływu deklarowanego terminu zameldowania
Tryb odwoławczy nie ma zastosowania, w przypadku zameldowania na podstawie decyzji, przysługuje odwołanie do Wojewody Śląskiego
Uwagi Organ gminy rozstrzyga o zameldowaniu w drodze decyzji:
- w przypadku, gdy dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwości (w szczególności w przypadku braku  potwierdzenia  na formularzu, przez osobę dysponująca tytułem prawnym do lokalu faktu przebywania osoby w lokalu);
-  w przypadku wątpliwości co do stałego lub czasowego charakteru pobytu osoby pod deklarowanym adresem,  

WAŻNE:  ustawodawca nie przewidział wydania  bezpłatnego  zaświadczenie po dokonaniu czynności zameldowania na  pobyt czasowy !
- wydanie ZAŚWIADCZENIA O ZAMELDOWANIU NA POBYT CZASOWY podlega opłacie skarbowej określonej w ustawie z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 z poźn. zm.) i wydawane jest na wniosek
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2019-01-14 14:02:21
Data utworzenia 2009-01-02
Data udostępnienia 2009-01-02 12:15:55
Osoba odpowiedzialna Bojdoł Alina
Udostępnił Beata Stencel-Badocha