Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Ulgi podatkowe
Opis W rozdziale 7a „Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych” ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U.2019.900) zostały uregulowane formy udzielania przez organ podatkowy ulg w spłacie zobowiązań podatkowych. Wójt, jako organ podatkowy, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może na wniosek podatnika, udzielać ulg w spłacie zobowiązań podatkowych tj. może odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę podatku lub zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę albo umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, opłatę prolongacyjną lub odsetki za zwłokę (art. 67 a cytowanej wyżej ustawy). Zasadniczymi przesłankami udzielania tych ulg są „ważny interes podatnika” lub „interes publiczny”. Decyzja organu podatkowego o udzieleniu ulgi w oparciu o ww. przepisy ma charakter uznaniowy i jest uzależniona od istnienia wskazanych w tych przepisach przesłanek. Po otrzymaniu wniosku, organ podatkowy prowadzi postępowanie wyjaśniające zmierzające do ustalenia, czy spełnione są przesłanki udzielenia wskazanego przez podatnika wsparcia w tym celu gromadzi materiał dowodowy. Po zebraniu wszystkich niezbędnych, dla rzetelnego rozpatrzenia prośby podatnika, dokumentów w sprawie, Wójt jako organ podatkowy wydaje decyzję. Udzielenie wsparcia podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą stanowi, co do zasady, pomoc publiczną.
Miejsce Referat Podatków i opłat
Informacja Tel: (32)  3256850
fax: (32)  3256809
e-mail: podatki@wyry.pl

GODZINY PRACY:
poniedziałek 7:30-17:00
wtorek-środa-czwartek 7.30-15.30
piątku 7:30-14:00
Wymagane dokumenty Dokumenty wymagane do wniosku o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych przewidzianych w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa:
1. wniosek o udzielenie ulgi podatkowej wraz z pisemnym uzasadnieniem wniesionej prośby, dokumentami potwierdzającymi okoliczności wskazane we wniosku oraz odzwierciedlającymi sytuację materialno-finansową wnioskodawcy,  informacja o stanie majątkowym (formularz do pobrania).

2. Ponadto, w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:
- Kserokopie dokumentów przedstawiających sytuację finansową firmy z ostatniego roku, np. deklaracje podatkowe, zaświadczenia z Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (oryginały do wglądu).
- Kserokopie dokumentów przestawiających sytuację finansową firmy za ostatnie 3 miesiące, np. księgi przychodów i rozchodów (oryginały do wglądu).
- Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
- Informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, których zakres określony jest w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. Nr 53 poz. 311 z późn. zm.).

3. Wymagane dokumenty poza wnioskiem dla osób prawnych to:
- Kserokopie dokumentów przedstawiających sytuację finansową z ostatniego roku, np. deklaracje podatkowe, sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym oraz o nakładach na środki trwałe - F-01(oryginały do wglądu).
- Kserokopię dokumentów przedstawiających sytuację finansową firmy za ostatnie 3 miesiące (oryginały do wglądu).
- Oświadczenie o niezaleganiu/zaleganiu z płatnościami na rzecz Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, sporządzone według stanu na dzień złożenia wniosku (oryginał).
- Inne dokumenty potwierdzające argumenty zawarte we wniosku lub mogące mieć wpływ na rozstrzygnięcie w sprawie.
- Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
- Informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, których zakres określony jest w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. Nr 53 poz. 311 z późn. zm.)

W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia
Przewidywany termin załatwienia sprawy
jeden miesiąc, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania zgodnie z art. 139 § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa
Informacje dodatkowe Terminy składania wniosku:
- umorzenie w całości lub części zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej - po upływie terminu płatności podatku,
- odroczenie terminu płatności podatku lub rozłożenie podatku na raty - przed terminem płatności podatku,
- odroczenie lub rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę - po upływie terminu płatności podatku
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2020-01-14 09:46:13
Data utworzenia 2015-07-01
Data udostępnienia 2015-07-01 12:05:47
Osoba odpowiedzialna Grażyna Słowik
Udostępnił Beata Stencel-Badocha