Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa zameldowanie na pobyt czasowy powyżej trzech miesięcy
Opis Zameldowania na pobyt czasowy dokonuje się w miejscu tego pobytu z jednoczesnym zgłoszeniem zamierzonego czasu jego trwania np. w związku z nauką lub wykonywaniem zawodu w innym miejscu niż miejsce zameldowania na pobyt stały. W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu czasowego. Jeżeli okres pobytu czasowego odpowiada okresowi wskazanemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona z obowiązku wymeldowania się. W przypadku wcześniejszego opuszczenia miejsca pobytu czasowego niż określony przy zameldowaniu, należy zgłosić wymeldowanie na druku Pu E-4 „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”.
Podstawa prawna:
1. ustawa z dnia 10.04.1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( Dz.U. z 2006r. nr 139, poz.993 z późniejszymi zmianami)
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24.12.2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1475).
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie trybu przekazywania danych pomiędzy organami prowadzącymi ewidencję ludności oraz powiadamiania o nadaniu numeru PESEL (Dz. U. z 2012 r., poz. 1480)

Miejsce Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych
pokój nr 4 - ewidencja ludności
Informacja tel. 32 3256811
fax: 32 3256809
Wymagane dokumenty 1. Druk Pu E-3 "Zgłoszenie pobytu czasowego" dla każdej osoby meldującej się.
2. Dowód osobisty osoby meldującej się, a w przypadku dzieci nie posiadających dokumentu tożsamości - odpis aktu urodzenia.
4. Dokument, z którego wynika własność lub najem  lokalu (akt notarialny, wyciąg z KW, umowa najmu). W przypadku nowo wybudowanych budynków informacja o zakończeniu budowy z  PINB w Łaziskach Górnych.
5. Zameldowanie osób nie będących właścicielami lokalu może nastąpić w obecności właściciela lub najemcy lokalu posiadającego ze sobą aktualny tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.
Załączniki formularze potrzebne do zameldowania na pobyt stały  do pobrania w pokoju nr 4- ewidencja ludności lub poniżej
Opłaty nie podlega opłacie
Sposób i termin załatwienia sprawy w przypadku kompletu dokumentów dostarczonych przez interesanta zameldowania na pobyt czasowy dokonuje się niezwłocznie i kończy się wydaniem zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie
Tryb odwoławczy nie ma zastosowania
Uwagi 1. W przypadku gdy rodzice meldują dzieci do osób trzecich (np. do dziadków) wymagane jest okazanie metryki urodzenia dziecka, na której potwierdza się fakt zameldowania oraz dowody osobiste obojga rodziców
2. W przypadku zameldowania na pobyt czasowy cudzoziemców wymagane jest zezwolenie na zamieszkanie na terenie gminy wydane przez Urząd Wojewódzki
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-01-08 10:59:52
Data utworzenia 2009-01-02
Data udostępnienia 2009-01-02 12:15:55
Osoba odpowiedzialna Bojdoł Alina
Udostępnił Beata Stencel-Badocha