Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego
Opis Wymeldowanie powinno nastąpić w sytuacji, kiedy osoba opuszcza dotychczasowe miejsce zameldowania. Obowiązek ten dotyczy tak obywateli polskich jak i cudzoziemców. Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego, jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca. Wymeldowanie na wniosek osoby dotychczas przebywającej pod danym adresem jest czynnością materialno – techniczną. Jeżeli okres pobytu czasowego odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się. Wymeldowania dokonuje: - osoba dokonująca wymeldowania – osobiście - za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu -wymeldowania pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096, z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie lub zgłaszając wyjazd za granicę na pobyt stały, co skutkuje wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego albo wyjazd na okres dłuższy niż 6 miesięcy, bez zamiaru stałego pobytu za granicą – skutkuje wymeldowaniem z miejsca pobytu czasowego. Podstawy prawne: ustawa z dnia 24.09.2010 r. Ewidencja ludności (Dz.U.2018 r. poz. 1382) oraz rozporządzenie z dnia 13 grudnia 2017 r. Określenie wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.2017 r. poz. 2411)
Miejsce Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych
pokój nr 4 - ewidencja ludności
urząd gminy właściwy ze względu na położenie nieruchomości, w której osoba zamieszkuje - w przypadku zameldowania z równoczesnym wymeldowaniem z dotychczasowego miejsca pobytu lub zgłoszenia wyjazdu,
urząd gminy właściwy ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu - w przypadku dokonywania jedynie czynności wymeldowania
Informacja Tel: 32 3256811
fax: 32 3256809
Wymagane dokumenty 1. wypełniony i podpisany formularz ZGŁOSZENIE  WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO/ ZGŁOSZENIE  WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby,
2. dowód osobisty osoby wymeldowującej się
Załącznik formularze do wymeldowania z pobytu stałego i czasowego  do pobrania w pokoju nr 4 - ewidencja ludności lub poniżej
Opłaty nie podlega opłacie skarbowej
Sposób i termin załatwienia sprawy w chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego
Tryb odwoławczy nie ma zastosowania
Uwagi zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej, bez konieczności wypełniania formularzy
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2019-01-14 14:02:21
Data utworzenia 2004-03-09
Data udostępnienia 2004-03-09 12:28:24
Osoba odpowiedzialna Bojdoł Alina
Udostępnił Beata Stencel-Badocha