Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Wydanie decyzji o ustaleniu trwałego zarządu nieruchomości - karta informacyjna nr : KI-05-GG
Opis Podstawa prawna: art. 43-45 ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997r. (Dz.U.2018.2204 t.j. ze zmianami), ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U.2018.2096 t.j. ze zmianami)

Miejsce Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
43-175 Wyry, ul. Główna 58
(Pawilon Usługowo - Handlowy - wejście od strony parkingu)
Informacja Tel: (32) 325-68-41; (32) 325-68-42
fax: (32)325-68-09
e-mail: nieruchomosci@wyry.pl

GODZINY PRACY:
poniedziałek 7.30-17.00; wtorek-czwartek 7.30-15.30, piątek 7.30-14.00
 
Wymagane dokumenty 1.Pisemny wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd z określeniem celu, na jaki  ma być wykorzystywana ( F nr:6-GG)
2.Wyrys z mapy ewidencyjnej gruntów (wyrys można uzyskać w Powiatowym Ośrodku  
 Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, Mikołów ul.  Żwirki i Wigury 4a).
3.Wypis z ewidencji gruntów (wypis można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Mikołowie,  ul. żwirki i Wigury 4a.
4.Statut jednostki
Załącznik 1. wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości - ( F nr: 6-GG )
  - do pobrania w Referacie Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami lub poniżej
Opłata skarbowa nie obowiązuje
Termin i sposób załatwienia sprawy 1. Decyzja administracyjna
2. Protokół zdawczo- odbiorczy
  30 dni od dostarczenia wszystkich wymaganych dokumentów
Tryb odwoławczy Odwołanie od decyzji wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Wójta Gminy Wyry
Uwagi W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Nie uzupełnienie braków formalnych w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
1.Opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się wg stawki procentowej od ceny  
 nieruchomości ustalonej zgodnie z art. 67 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.   o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.).  Wysokość stawek procentowych opłat rocznych z tytułu zarządu jest uzależniona od  
 celu, na jaki nieruchomość została oddana i wynosi:
- za nieruchomości oddane na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, w tym obrony  
 przeciwpożarowej - 0,1% ceny,
- za nieruchomości oddane na cele mieszkaniowe, na realizację urządzeń infrastruktury  technicznej i innych celów publicznych, działalność charytatywną, opiekuńczą,  
 kulturalną, leczniczą, oświatową, naukową, badawczo-rozwojową, wychowawczą,
 sportową lub turystyczną, a także na siedziby organów władzy i administracji
 państwowej nie wymienionych w art. 60 - 0,3% ceny,
- za pozostałe nieruchomości - 1% ceny.
2.Nie pobiera się opłat rocznych za nieruchomości oddane w trwały zarząd pod drogi
 publiczne, parki, zieleńce, ogrody botaniczne, ogrody zoologiczne, parki narodowe
 oraz rezerwaty przyrody.
3.Szkoły i placówki publiczne oraz organy prowadzące te szkoły i placówki są
 zwolnione z opłat z tytułu trwałego zarządu - art. 81 ustawy z dnia 07 września
 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
4.W sytuacji gdy będzie ustalana opłata za trwały zarząd, organ może zażądać od
 strony wpłacenia na konto urzędu zaliczki w określonej wysokości na pokrycie
 kosztów postępowania. Do kosztów postępowania należy zaliczyć zlecenie wyceny
 nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego. W przypadku, gdy jest dokonywany
 podział nieruchomości wnioskodawca zostaje obciążany kosztami z tytułu podziału.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2019-11-27 14:42:04
Data utworzenia 2011-09-14
Data udostępnienia 2011-09-14 09:51:22
Osoba odpowiedzialna Sitko Marzena
Udostępnił Beata Stencel-Badocha